KIM JESTEM?
Wyobraźmy sobie, iż istnieje planeta bez szkół lub nauczycieli, gdzie nauczanie nie jest znane, a jednak jej mieszkańcy poprzez codzienne życie i poruszanie się dowiadują się wszystkich rzeczy, a w ich umysłach odbywa się cały proces nauczania. Myślicie pewnie, że przesadzam? Oczywiście, to wydaje się dziwaczne, a jednak jest rzeczywistością. To sposób, w jaki uczy się dziecko. Taką właśnie ścieżką dziecko podąża. Uczy się wszystkiego bez świadomości, że jest to nauka. Stopniowo przechodzi od nieświadomości ku świadomości, krocząc ku coraz większej radości i miłości. - Maria Montessori
Cześć! Mam na imię Jagoda i jestem prawdziwą szczęściarą. Dlaczego? Kontakt z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stał się dla mnie nie tylko zajęciem w kontekście zawodu, ale przede wszystkim sposobem na życie. Praca jest jednocześnie moją największą pasją, a w przygotowanie do zajęć mogę wkładać całe swoje serce.
Studia z pedagogiki specjalnej realizowałam na Uniwersytecie Gdańskim. W trakcie kształcenia na etapie licencjatu wybrałam specjalizację: oligofrenopedagogika i terapia pedagogiczna. Etap magisterki związałam zaś z obszarem edukacji i terapii osób ze stanami ze spektrum.
Jestem więc pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem, terapeutą pedagogicznym oraz diagnostą i terapeutą integracji sensorycznej. W trakcie trwania nauki udało mi realizować się jako wolontariuszka w gdańskich placówkach oferujących terapię i zajęcia dla dzieci z niepełnosprawnością. Aktywnie uczestniczyłam również w projektach realizowanych przez Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Specjalnej. Miałam okazję pracować z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, dziećmi z autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi trudnościami rozwojowymi.
- kurs Montessori
- kurs diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I i II stopnia)
- kurs z komunikacji alternatywnej i wspomagającej,
- kurs trenera 1st. Sensorplastyka (R)
- kurs systemu językowego MAKATON,
- kurs terapii ręki,
- kurs treningu umiejętności społecznych,
- kurs 3-stopniowego kursu terapii behawioralnej,
- kurs arteterapii w pracy pedagoga
- szkolenie z zakresu funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera.
W mojej opinii, najważniejszymi ze szkoleń, które udało mi się odbyć, były te z zakresu diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I i II stopień), oraz kurs Montessori, który realnie zmienił moje podejście do edukacji.
Na co dzień pracuję jako terapeuta dzieci z niepełnosprawnością. Od trzech lat jestem także nauczycielem-terapeutą w szkole Montessori w Gdyni (obecnie w zerówce). Podczas prowadzonych przeze mnie działań, staram się dobierać wykorzystywane metody ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnej specyfiki funkcjonowania każdego dziecka. W relacjach z dziećmi opieram się na zasadach partnerstwa, akceptacji i szacunku.
Mam silną potrzebę... robienia rzeczy. Niezależnie od tego, czy są to ogromne przedsięwzięcia, czy te całkiem malutkie, codzienne aktywności. Nie potrafię przyjmować aktualnych uwarunkowań za pewnik. Z coś, czego nie można w jakikolwiek sposób zmienić, poprawić. Nie musimy się godzić na coś, co zostało określone za jedyną, słuszną drogę. Szukajmy własnej!
W wolnych chwilach, moją energię pochłania opieka nad dwoma adoptowanymi kotami, podczas której zatracam się powoli w pragnieniu zaliczenia kursu felinoterapii. Z wielką przyjemnością eksperymentuję też w kuchni, odkrywając nowe smaki i odsłony kuchni wegetariańskiej. Sukcesywnie zamieniam też swoje mieszkanie w małą dżunglę, znosząc do domu każdą roślinkę, która krzyknie do mnie ze sklepowej półki.
W wolnych chwilach, moją energię pochłania opieka nad dwoma adoptowanymi kotami, podczas której zatracam się powoli w pragnieniu zaliczenia kursu felinoterapii. Z wielką przyjemnością eksperymentuję też w kuchni, odkrywając nowe smaki i odsłony kuchni wegetariańskiej. Sukcesywnie zamieniam też swoje mieszkanie w małą dżunglę, znosząc do domu każdą roślinkę, która krzyknie do mnie ze sklepowej półki.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania, zachęcam do kontaktu!
Życzę Wam miłego dnia. Gdziekolwiek teraz jesteście.
Komentarze
Prześlij komentarz