KIM JESTEM?


Wyobraźmy sobie, iż istnieje planeta bez szkół lub nauczycieli, gdzie nauczanie nie jest znane, a jednak jej mieszkańcy poprzez codzienne życie i poruszanie się dowiadują się wszystkich rzeczy, a w ich umysłach odbywa się cały proces nauczania. Myślicie pewnie, że przesadzam? Oczywiście, to wydaje się dziwaczne, a jednak jest rzeczywistością. To sposób, w jaki uczy się dziecko. Taką właśnie ścieżką dziecko podąża. Uczy się wszystkiego bez świadomości, że jest to nauka. Stopniowo przechodzi od nieświadomości ku świadomości, krocząc ku coraz większej radości i miłości. - Maria Montessori 


    Cześć! Mam na imię Jagoda i jestem prawdziwą szczęściarą. Dlaczego? Kontakt z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stał się dla mnie nie tylko zajęciem w kontekście zawodu, ale przede wszystkim sposobem na życie. Praca jest jednocześnie moją największą pasją, a w przygotowanie do zajęć mogę wkładać całe swoje serce. 

    Studia z pedagogiki specjalnej realizowałam na Uniwersytecie Gdańskim. W trakcie kształcenia na etapie licencjatu wybrałam specjalizację: oligofrenopedagogika i terapia pedagogiczna. Etap magisterki związałam zaś z obszarem edukacji i terapii osób ze stanami ze spektrum. 

    Jestem więc pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem i terapeutą pedagogicznym.  W trakcie trwania nauki udało mi realizować się jako wolontariuszka w gdańskich placówkach oferujących terapię i zajęcia dla dzieci z niepełnosprawnością. Aktywnie uczestniczyłam również w projektach realizowanych przez Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Specjalnej. Miałam okazję pracować z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, dziećmi z autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi trudnościami rozwojowymi.

    W ramach zdobywania nowych kompetencji, odbyłam szereg szkoleń specjalistycznych, m.in. z komunikacji alternatywnej i wspomagającej, systemu językowego MAKATON, terapii ręki, treningu umiejętności społecznych, 3-stopniowego kursu terapii behawioralnej, arteterapii w pracy pedagoga oraz szkolenia z zakresu funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera. Obecnie jestem w trakcie nabywania kwalifikacji do prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej.

    Na co dzień pracuję jako terapeuta dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Od trzech lat jestem także nauczycielem-terapeutą w szkole Montessori w Sopocie. Podczas prowadzonych przeze mnie działań, staram się dobierać wykorzystywane metody ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnej specyfiki funkcjonowania każdego dziecka. W relacjach z dziećmi opieram się na zasadach partnerstwa, akceptacji i szacunku. W wolnym czasie staram się działać na rzecz instytucji charytatywnych. 

    Mam silną potrzebę... robienia rzeczy. Niezależnie od tego, czy są to ogromne przedsięwzięcia, czy te całkiem malutkie, codzienne aktywności. Nie potrafię przyjmować aktualnych uwarunkowań za pewnik. Z coś, czego nie można w jakikolwiek sposób zmienić, poprawić. Nie musimy się godzić na coś, co zostało określone za jedyną, słuszną drogę. Szukajmy własnej!

    W wolnych chwilach, moją energię pochłania opieka nad dwoma adoptowanymi kotami, podczas której zatracam się powoli w pragnieniu zaliczenia kursu felinoterapii. Z wielką przyjemnością eksperymentuję też w kuchni, odkrywając nowe smaki i odsłony kuchni wegetariańskiej. Sukcesywnie zamieniam też swoje mieszkanie w małą dżunglę, znosząc do domu każdą roślinkę, która krzyknie do mnie ze sklepowej półki. 

Jeśli macie jakiekolwiek pytania, zachęcam do kontaktu!
Życzę Wam miłego dnia. Gdziekolwiek teraz jesteście. 



Komentarze