KIM JESTEM?


Wyobraźmy sobie, iż istnieje planeta bez szkół lub nauczycieli, gdzie nauczanie nie jest znane, a jednak jej mieszkańcy poprzez codzienne życie i poruszanie się dowiadują się wszystkich rzeczy, a w ich umysłach odbywa się cały proces nauczania. Myślicie pewnie, że przesadzam? Oczywiście, to wydaje się dziwaczne, a jednak jest rzeczywistością. To sposób, w jaki uczy się dziecko. Taką właśnie ścieżką dziecko podąża. Uczy się wszystkiego bez świadomości, że jest to nauka. Stopniowo przechodzi od nieświadomości ku świadomości, krocząc ku coraz większej radości i miłości. - Maria Montessori 


 
Cześć! Mam na imię Jagoda i jestem prawdziwą szczęściarą. Dlaczego? Kontakt z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stał się dla mnie nie tylko zajęciem w kontekście zawodu, ale przede wszystkim sposobem na życie. Praca jest jednocześnie moją największą pasją, a w przygotowanie do zajęć mogę wkładać całe swoje serce. 

    Studia z pedagogiki specjalnej realizowałam na Uniwersytecie Gdańskim. W trakcie kształcenia na etapie licencjatu wybrałam specjalizację: oligofrenopedagogika i terapia pedagogiczna. Etap magisterki związałam zaś z obszarem edukacji i terapii osób ze stanami ze spektrum. 

    Jestem więc pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem, terapeutą pedagogicznym oraz diagnostą i terapeutą integracji sensorycznej.  W trakcie trwania nauki udało mi realizować się jako wolontariuszka w gdańskich placówkach oferujących terapię i zajęcia dla dzieci z niepełnosprawnością. Aktywnie uczestniczyłam również w projektach realizowanych przez Koło Naukowe Studentów Pedagogiki Specjalnej. Miałam okazję pracować z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, dziećmi z autyzmem, mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi trudnościami rozwojowymi.

    W ramach zdobywania nowych kompetencji, odbyłam szereg szkoleń specjalistycznych, m.in.:
  • kurs Montessori
  • kurs diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I i II stopnia)
  • kurs z komunikacji alternatywnej i wspomagającej, 
  • kurs trenera 1st. Sensorplastyka (R)
  • kurs systemu językowego MAKATON, 
  • kurs terapii ręki, 
  • kurs treningu umiejętności społecznych, 
  • kurs 3-stopniowego kursu terapii behawioralnej, 
  • kurs arteterapii w pracy pedagoga 
  • szkolenie z zakresu funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera. 

W mojej opinii, najważniejszymi ze szkoleń, które udało mi się odbyć, były te z zakresu diagnozy i terapii integracji sensorycznej (I i II stopień), oraz kurs Montessori, który realnie zmienił moje podejście do edukacji. 

    Na co dzień pracuję jako terapeuta dzieci z niepełnosprawnością. Od trzech lat jestem także nauczycielem-terapeutą w szkole Montessori w Gdyni (obecnie w zerówce). Podczas prowadzonych przeze mnie działań, staram się dobierać wykorzystywane metody ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnej specyfiki funkcjonowania każdego dziecka. W relacjach z dziećmi opieram się na zasadach partnerstwa, akceptacji i szacunku. 

    Mam silną potrzebę... robienia rzeczy. Niezależnie od tego, czy są to ogromne przedsięwzięcia, czy te całkiem malutkie, codzienne aktywności. Nie potrafię przyjmować aktualnych uwarunkowań za pewnik. Z coś, czego nie można w jakikolwiek sposób zmienić, poprawić. Nie musimy się godzić na coś, co zostało określone za jedyną, słuszną drogę. Szukajmy własnej!

    W wolnych chwilach, moją energię pochłania opieka nad dwoma adoptowanymi kotami, podczas której zatracam się powoli w pragnieniu zaliczenia kursu felinoterapii. Z wielką przyjemnością eksperymentuję też w kuchni, odkrywając nowe smaki i odsłony kuchni wegetariańskiej. Sukcesywnie zamieniam też swoje mieszkanie w małą dżunglę, znosząc do domu każdą roślinkę, która krzyknie do mnie ze sklepowej półki. 

Jeśli macie jakiekolwiek pytania, zachęcam do kontaktu!
Życzę Wam miłego dnia. Gdziekolwiek teraz jesteście. 





Komentarze